برای یادگیری، تابستان را از دست ندهیم

با پیشرفت جوامع و لزوم یادگیری هرچه بیشتر و همچنین در راستای استفاده بهینه از زمان و استعدادها بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی به ویژه در مقاطع نحصیلی پیش از کنکور اقدام به برگزاری کلاس های درسی در ایام تابستان می کنند. این کلاس ها محاسن و معایبی دارد که به اختصار به تشریح آن می پردازیم.

اصولاً این کلاس های تابستانی برای حفظ آمادگی ذهنی دانش آموزان در طول تعطیلات طولانی مدت تابستان برگزار می شود اما می توان از این زمان به وجود آمده برای بالا بردن ضریب یادگیر آنان استفاده کرد و از حجم درسی در طول سال تحصیلی کاسته و به کیفیت آن افزود. اما برای این کار لازم است تا سخت گیری های مربوطه برای حضور دانش آموزان در مدرسه در ایام تابستان صورت بگیرد. البته از معایب این اقدام، بازده پایین دانش آموزان به دلیل گرما و همچنین خستگی آنان در صورت سختگیری های بی مورد می باشد. اما با تجربیاتی که مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی به دست آوردند و با توجه به ارائه خدمات این مرکز به مدارس به منظور برنامه ریزی صحیح و اصولی و همچنین دادن مشاوره ، می توانید از بروز این خستگی ها جلوگیری کرده و بازده دانش آموزان را بالا برد.

پس با توجه به زمان قابل توجهی که در دسترس است و با یک برنامه ریزی خوب می توان پیشرفت تحصیلی قابل قبولی را از دانش آموزان انتظار داشت.

 البته این روش چند سالی است که در کشور عزیزمان و در مدارس خوب در حال اجرا می باشد. مشاور تحصیلی ما در مرکز مشاوره این آمادگی را دارند تا با تعامل با مدارس در هرچه بهتر شدن بهره وری این ترم کوتاه تحصیلی کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *